Sunday, June 17, 2012

cukuplah DIA bagi ku

Assalamualaikum dan salam sejahtera

harap2 anda sekalian sihat sejahtera disamping keluarga yang tersayang..ada maknanya aku buat macam tu..sebab,,,,

aku jauh dari keluarga dan juga kurang kasih sayang (hehehe...itu AUTA)

hari ini hari ahad..maksudnya,, aku ada masa lebih kurang sehari setengah untuk menghabiskan pembelajaran tajwid..sebab hari selasa aku ada exam tajwid..seterusnya aku akan bebas..bebas buat apa2 saja kecuali ingkar kepada-Nya..ISK3,, its probihited okewh..

ermm..what im trying to say now is.. "cukuplah DIA bagi ku".. DIA tu merujuk kepada Tuhanku yang maha Esa..aku cakap macam tu,, sebab aku tau aku akan lemah tanpa Dia..sejak akhir2 ni..aku mesti akan rasa kosong dan tercari2..dan juga terpikir2..

TAPI,,! aku buang semua perasaan tu dengan memikirnya Dia..Dia lebih patut aku pikirkan berbanding manusia..bak kata pepatah -| cinta kepada bunga, bunga akan mati, cinta kepada manusia, manusia juga akan mati, tapi jika cinta kepada Allah, cinta Allah itu hakiki |-

so, untuk tidak mengecewakan diri sendiri..aku patut melebihkan cinta aku kepada Allah..Allah lebih layak untuk aku sandarkan cinta aku daripada aku menjatuhkan cinta aku kepada manusia..takut2 pula, nanti orang tu mati kalau aku jatuh cinta kat dia..hehehe..juz joking..

so,, kepada pembaca2 sekalian..jika tidak inginkan pasangan anda meninggalkan anda dahulu..sila setop2 la kapel ar..ahahahaa,,kecuali yang sudah kahwin la..habis aku kalau yang sudah kawin pun macam tu..xpasal, aku kena tahan oleh ISA-hehe..ISA dah takde..

dengan itu,, aku dengan bangganya mengatakan "CUKUPLAH ALLAH BAGIKU"

No comments: