Friday, December 14, 2012

Tabahlah wahai hati

Sebak pula aku dengan tajuk aku ni..apapun, aku nak share sikit apa yang terbuku dihati sebelum aku meneruskan perjuangan aku selama 5 hari berturut2 menyiapkan design yang aku dah post sebelum ni..

Ya Allah, tabahkanlah hati hambamu ini...


"banyaknya kerja belum siap" "tensionnya" "argghhhhh.....kenapa semua orang dah siap tapi aku belum??" "kenapa dorang boleh buat, aku xdapat nak buat??" blaa...blaaa...blaaaa...... ni adalah antara yang keluar dari hati dan mulut aku sendiri..ni lah padahnya, bersenang-senang dahulu bersusah-susah kemudian..berlengah-lengah dahulu, bersusah-susah kemmudian, berseronok-seronok dahulu, bersedih-sedih kemudian..haaa,, hambik ko..memang ni la yang aku alami sekarang ni..apapun, dah lambat kan..aku kena teruskan juga...harap2 benda ni xakan berulang pada sem akan datang..sem ni aku sangat2 teruk!! :( TERUKNYA~!!

laptop aku rosak lagi.......................ini memang besar sangat ujiannya..dan ntah kali keberapa laptop ni dibaiki..laptop warisan turun -temurun kan..dan sekarang ni dalam proses baikpulih..dah hantar kat hospital..waktu2 diperlukan lah masalah timbul :(



Tapi disebalik kesusahan tu, sebenarnaya Allah tengah menguji kesabaran aku..Allah telah letakkan kesukaran dan kesulitan kepada aku supaya aku berpikir dan apa yang harus aku buat..adakah aku terus mengabaikan semua kerja?? atau aku patut lebih usaha untuk menyiapkan semua tugasan?? dengan layan perasaan yang kurang enak lagi..

Apapun, aku kena teruskan juga usaha aku dalam menyiapkan tugasan yang terakhir...sebab aku bukan jenis yang tak kisah..dan aku adalah jenis "workaholics" ntah menatang mana la yang kawan aku maksudkan tuh..dia cakap aku workaholics..dan aku rasa tidak..tapi yang aku tau, (kalau aku tengah main, main betul2..kalau buat kerja tu, buat kerja betul2..dan jangan campur adukkan-admin) harapnya, orang sekeliling aku faham macamana aku bekerja..

XOXO :D doakan aku terus kuat ya..thanks :)

2 comments:

Harlenny H said...

mengong..haha..workholic la bha 2..law kerja..kerjaa jak..fokus..nda mcm sy nih..dlm kerja ble main lagi..bole dikacau..tapi si dyg ndak bule..sebab dia jnis mau kerjanya perfect..tu yg sy kenal dia dari dulu la...law slh tafsir..surila dang..kah3..and harap2 org fhm lah kan dang?hihi

suhaidahfilzah said...

hahaha..tengkiu la lenny..rajin ko baca ar...heheheh...